Vraag & Antwoord

Speciale vragen rondom het Corona-virus

Het Coronavirus is natuurlijk het belangrijkste dat er op dit moment speelt. Wij doen er alles aan je hierin zo goed mogelijk te helpen, staan in nauw contact met onze partners wereldwijd en volgen het nieuws op de voet. Hieronder hopelijk al wat antwoorden op jouw vragen.

Hoe wordt er omgegaan met reizen die niet meer door kunnen gaan?

Wij werken met een groot netwerk van (inter)nationale retreats samen die allemaal vanuit hun eigen middelen en mogelijkheden onze klanten zo goed mogelijk proberen te helpen. In veel gevallen betekent dit dat we (i.p.v. geldteruggave) samen met de klant kijken naar een nieuwe datum in de toekomst. We bekijken dit dus geval per geval en in nauw overleg met onze partners en klanten. 

Wat wordt verstaan onder de flexibele boekingsvoorwaarden van 17 febr t/m 31 maart 2021?

Wij snappen dat het onzekere tijden zijn en willen jou als reiziger de mogelijkheid geven om t/m eind maart met speciale flexibele boekingsvoorwaarden te boeken. D.w.z. dat als je tussen nu en 31 maart 2021 een nieuwe retreat bij ons boekt met vertrek in 2021, je je reis tot 30 dagen voor vertrek gratis mag omboeken of annuleren wanneer je vanwege Corona niet kunt reizen. Een enkele bestemming heeft afwijkende voorwaarden, maar dat geven we dan duidelijk aan. Bovendien zijn wij aangesloten bij de SGR die reizigers financieel beschermd.

Wat gebeurt er als de retreat wel plaats vindt maar ik er niet meer naartoe kan of wil reizen i.v.m. code oranje/rood?

Het kan gebeuren dat de retreats wel gewoon doorgang hebben maar jij vanuit Nederland opeens een negatief reisadvies hebt gekregen. Ook in dat geval gaan wij in nauw overleg met onze partners op zoek naar een nieuwe datum in de toekomst.

Krijg ik mijn geld terug als mijn reis annuleer?

Als je zelf je reis annuleert omdat je hier niet meer kunt komen dan gaan we in eerste instantie kijken of we deze kosteloos kunnen omzetten naar een nieuwe datum. Wil je toch perse annuleren, dan gelden de annuleringsvoorwaarden volgens onze Algemene Voorwaarden. Wettelijk gezien heb je geen recht op restitutie van je reissom (zie ook consuwijzer), omdat wij geen pakketreizen bieden, maar uiteraard gaan wij op zoek naar een alternatief.

Is Happy Soul Travel bij SGR aangesloten? 

Ja, Happy Soul Travel is bij deze stichting aangesloten onder SGR-nummer 3790. De SGR, voluit Stichting Garantiefonds Reisgelden, is een Nederlandse organisatie die garant staat voor een door reizigers geboekte reis in het geval dat een reisorganisatie in financiële moeilijkheden komt. 

Wat is de SGR-bijdrage?

De SGR bijdrage is een verplichte bijdrage aan de SGR die reizigers moeten betalen vanaf 1 februari 2021 van €5 p.p.. In geval van annulering van de reis door de klant of door de reisorganisator blijft de bijdrage verschuldigd. Op deze regel geldt één uitzondering.

De bijdrage hoeft niet te worden afgerekend wanneer een organisator tijdig opzegt indien het aantal aanmeldingen voor een reis kleiner is dan het voorafgaand aan de boeking kenbaar gemaakte vereiste minimumaantal deelnemers (zie art. 509 lid 5 wet op de pakketreizen vertaald in art 4.3. van de ANVR reisvoorwaarden).

Dekt mijn annuleringsverzekering de risico’s van het corona-virus?

In sommige gevallen wel. Heb je zelf corona gekregen en kan je om die reden niet op reis? Dan is er dekking vanuit de Europeesche op zowel de reis- als annuleringsverzekering. Wil je annuleren omdat het land van bestemming binnen code oranje of rood valt? Dan is er dekking op een Allrisk annuleringsverzekering (dit geldt alleen als de reis geboekt is in een periode waarop het land op code geel/oranje stond). Op een standaard annuleringsverzekering is geen dekking voor veranderde reisadviezen.

Het is aan de klant zelf om dit specifiek af te stemmen met de desbetreffende verzekeringsmaatschappij en de polisvoorwaarden goed te bekijken. Bekijk hier een overzicht van alle maatschappijen.

Gaan de retreats door die Happy Soul Travel organiseert op De Hoorneboeg?

Wij houden ons aan de maatregelen vanuit de overheid. Bel ons op 035-203 11 21 voor actueel advies.

Kan ik wel vast een reis bij jullie boeken en welk risico loop ik dan?

Ja je kunt zeker nog steeds bij ons je retreats blijven boeken en we kunnen daarin dan van te voren al afspreken hoe we om kunnen gaan met het kosteloos verschuiven van data bijvoorbeeld. Dan zit je sowieso safe en ben je al wel vast verzekerd van een plekje op dat retreat. Zorg wel dat je je ticket past boekt op het moment dat je ook zeker weet dat je kunt vliegen en je bewust bent van de risico's en gevolgen van het vliegen naar bepaalde landen. Een actueel overzicht per land vind je op: https://www.nederlandwereldwijd.nl/

Welke landen waar Happy Soul Travel retreats aanbiedt hebben nu een inreisbeperkingen? 

Wij raden je aan het meest actuele overzicht te raadplegen op de website van het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Mag ik reizen naar landen met code rood of oranje? 

Let op: reizen naar landen met code rood en oranje betekent het dat er niet gerepatrieerd wordt en ook dat je reisverzekering vaak niet geldig is. Informeer dit met je verzekeringsmaatschappij.

Overige vragen

Hebben jullie iets speciaals voor vaste klanten?

We zijn een samenwerking aangegaan met het fantastische film-platform Cinetree. Zoals wij met veel liefde en zorgvuldigheid retreats selecteren en organiseren, doen zij dat met films en documentaires. Iedereen die bij ons vaste klant is (d.w.z. 2 keer of meer geboekt heeft) krijgt een maand gratis abonnement op Cinetree. Ben je voor het eerst klant bij ons, dan krijg je sowieso een maandabonnement op Yoga TV.

Kan ik bij Happy Soul Travel ook een Giftcard aanvragen?

Ja, dit kan. We ontvangen hiervoor graag een mail naar info@happysoultravel.nl met de volgende informatie: volledige naam begunstigde, waarde bedrag, naam en factuuradres

Hoe kan ik een reis via Happy Soul Travel zoeken en boeken?

De reizen op de site van Happy Soul Travel zijn onderverdeeld in verschillende categorieën zoals Yoga, Wellness en Detox & Ayurveda. Onder iedere categorie vind je een verzameling reizen. Als je een reis aanklikt vind je op die pagina zowel boven- als onderaan een link ‘boek nu’ naar het online boekingsformulier.

Aan welk goed doel besteedt Happy Soul Travel een deel van haar opbrengsten?

Een echte Happy Soul is in staat geluk ook met anderen te delen. Daarom selecteert Happy Soul Travel ieder jaar een goed doel om een deel van haar opbrengsten aan te doneren. Dit jaar hebben we Trees for All gekozen als goed doel waar we een deel van onze inkomsten aan schenken. Want wij willen graag een bijdrage leven aan een duurzame wereld. We zijn ons ervan bewust dat reizen (zeker per vliegtuig) niet perse duurzaam is en raden aan dit ook zorgvuldig te kiezen. Zo kiezen wij ook onze partners zorgvuldig die vaak klein zijn en duurzaam te werk gaan. En van onze kant doneren wij jaarlijks aan Trees for All omdat zij fantastisch werk doen voor herbebossing. Trees for All is de meest ervaren aanbieder van CO2-compensatie in Nederland en de enige stichting in Nederland met CBF-keurmerk waar compensatie van CO2 mogelijk is via duurzame bosprojecten. Zo draagt jouw Happy Soul ook bij aan een mooie duurzame wereld. 

Met wie werkt Happy Soul Travel samen?

Happy Soul Travel maakt een zorgvuldige selectie van kleinschalige aanbieders op het gebied van bijzondere inspiratiereizen. Wij letten bij onze selectie zeer kritisch op de kwaliteit van het aangeboden programma, de eventueel betrokken begeleiders en de sfeer van de locatie. 

Zijn jullie locaties duurzaam?

Ja, onze partners dragen duurzaamheid hoog in het vaandel. Enkele voorbeelden zijn de compostering van voedselafval; gebruik maken van uitsluitend verse, biologische en lokale producten; gebruik maken van hervulbare flessen water; stimuleren verkoop plaatselijke en handgemaakte natuurlijke producten; het grootste deel van het voedsel is homemade tijdens een retreat (niks uit pakjes) en soms worden zelf groenten en fruit verbouwd; het gebruik van zonnepanelen voor het verwarmen van water en lakens en beddengoed alleen op aanvraag wassen.

Organiseert Happy Soul Travel zelf ook reizen?

Ja. Naast het aanbod van reizen in samenwerking met andere reisorganisatoren organiseert Happy Soul Travel zelf ook reizen. Deze zijn verwerkt in het totale reisaanbod op de site.

Hoe snel weet ik of er beschikbaarheid is op een reis?

Zodra je ons belt of mailt kunnen wij de beschikbaarheid voor je gaan checken. Doorgaans zullen wij hier meteen of binnen een werkdag antwoord op hebben. In dringende gevallen vragen we je vriendelijk je telefoonnummer bij ons achter te laten, zodat we je sneller van dienst kunnen zijn.

Hoe vindt de betaling plaats?

Na boeking ontvang je een mail van ons met een link erin waarmee je de betaling naar ons over kunt maken. 

Reizen boeken vanuit België

Onze reizen zijn zowel in Nederland als België bekend. Voor internationale betalingen staan de IBAN en BIC code in grijze letter onderaan de factuur vermeld. Woon je op maximum 50 km van de Nederlandse grens kan je je verzekeren op zowel de kortlopende als doorlopende reis- en annuleringsverzekeringen. Woon je in het buitenland (buiten de straal van 50 km van de Nederlandse grens) kan je een kortlopende annuleringsverzekering bij de Europeesche afsluiten, indien de reis in Nederland wordt geboekt en/of de reis naar of via Nederland gaat of als de reis in Nederland wordt geboekt en deze personen gedeeltelijk samen reizen met in Nederland woonachtige personen die vanuit Nederland vertrekken naar dezelfde vakantiebestemming.

Kan ik ook met mijn bedrijf of organisatie op reis met Happy Soul Travel?

Speciaal voor bedrijven en organisaties werkt Happy Soul Travel samen met een team van experts die verdiepende reizen ontwerpen voor groepen om samen op een hoger niveau te komen. Met welke behoefte je ook bij ons komt: betere samenwerking, het ontwikkelen van een nieuwe strategie, interne communicatie aanscherpen, etc. Meer informatie hierover vind je onder het kopje ‘reizen op maat’ in het menu.

Gaan de reizen altijd door?

Bij veel reizen op onze site geldt het vereiste van een minimum aantal deelnemers, beneden welk aantal de reis niet kan worden uitgevoerd. Bij onvoldoende deelname is de uiterlijke datum van annulering door Happy Soul Travel 14 dagen voor vertrek. Als regel geldt dat het minimum aantal deelnemers vermeld wordt bij de reis die je via de site boekt. Mocht het minimum aantal deelnemers niet worden gehaald dan zullen wij altijd proberen alsnog de reis in een andere vorm of een andere periode uit te voeren om teleurstellingen te voorkomen.

Hoe neem ik contact op met Happy Soul Travel?

Via email:
info@happysoultravel.nl

Telefonisch:
Van maandag t/m vrijdag tussen 9h30 en 17h30 via 035 203 11 21.

Adres (alleen postadres, geen bezoekadres): Hoorneboeg, 21213 RE Hilversum

Waarom is een reisverzekering bij Happy Soul Travel verplicht?

Omdat de reisorganisatoren waarmee Happy Soul Travel samenwerkt verplicht zijn de reiziger in geval van nood hulp en bijstand te verlenen, en dit ernstig kan worden belemmerd wanneer er geen beroep kan worden gedaan op de hulp van een bij de reis- en bagageverzekering inbegrepen S.O.S. centrale, is het afsluiten van een verzekering verplicht. Het afsluiten van een annuleringsverzekering wordt aangeraden.
Wanneer elders een reisverzekering wordt afgesloten dan dienen alle gegevens die nodig zijn voor een doelmatige hulp- en dienstverlening voor vertrek aan ons worden doorgegeven via info@happysoultravel.nl. Goed verzekerd op reis gaan is een absolute noodzaak. Via onze site kan u heel makkelijk uw reis- en annuleringsverzekering afsluiten. Wij sluiten al onze verzekeringen af bij Europeesche.

Moet je bepaalde ervaring hebben voor het boeken van een reis via Happy Soul Travel?

In principe is voor de meeste reizen van Happy Soul Travel geen specifieke ervaring vereist. Mocht dat wel zo zijn, dan zal dit expliciet vermeld staan in de omschrijving van de reis.

Wat is het voordeel van reizen boeken via Happy Soul Travel?

Het voordeel is dat we alle locaties heel goed kennen en jou vanuit een objectief perspectief kunnen adviseren. We zorgen dat je altijd heel snel antwoord van ons krijgt en je hebt een aanspreekpunt in het Nederlands. Ook kun je gewoon naar een Nederlandse bankrekening betalen. Happy Soul Travel biedt de reizen tegen dezelfde tarieven aan als de reisorganisator zelf. 

Kan ik ook tickets boeken via Happy Soul Travel?

In onze reizen zit geen vliegticket. Als er geen ticket bij in zit kun je dit wel via ons regelen. Wij brengen je dan in contact met een externe ticketspecialiste die voor onze klanten de tickets regelt. Ook kun je de tickets natuurlijk zelf via internet boeken. Wij kunnen je dan suggesties van sites en luchtvaartmaatschappijen geven.

Kan ik ook een brochure aanvragen?

Happy Soul Travel heeft geen aparte brochure. Alle reizen die wij aanbieden staan uitgebreid op onze site beschreven en hier vind je de meest actuele informatie.

Ik organiseer zelf ook reizen, hoe kan ik in aanmerking komen voor een plek op Happy Soul Travel?

Happy Soul Travel is een objectieve website. Het is niet mogelijk een plek op onze site ‘te kopen’. Uiteraard staan wij wel altijd open voor nieuwe samenwerkingen en horen wij graag meer over uw reis.

Nieuwsbrief

Onze nieuwsbrief ontvangen met de laatste aanbiedingen en nieuwste reizen? Schrijf je dan nu in:

Deel met je vrienden:

Bekijk alle Happy Highlights